Mint mindenhol a mai világban, így a bankoknál és pénzintézeteknél is nagyon nagy verseny folyik, hogy minél több új ügyfelet szerezzenek az mellet, hogy régi ügyfeleiket is megtartják. Sok bank olyan felhasználó barát lehetőségeket kínálnak, mint az online hiteligénylés, vagy épp a telefonos hiteligénylés, melyeknek nagy előnye, hogy ingyenesek, egyéb kezelési költséget nem számolnak fel!
A telefonos hiteligénylés során meg tudhatják néhány perc alatt, hogy jogosultak- e a hitelre, és ha igen, akkor mennyire. Az ingyenes ügyintézés alatt annyit kell csak megtenniük, hogy a telefonon keresztül a bank munkatársának bediktálják a szükséges személyes adataikat (a személyi igazolvány számukat, az adókártyájuk számát, valamint a munkaszerződésük néhány adatát).
Ez alatt a beszélgetés alatt akár 15 perc elteltével meg is tudhatják, hogy adottak- e arra feltételek, hogy hitelt kapjanak. Ami nagyszerű ebben a telefonos hiteligénylésben, hogy ingyen van, tehát ha nem felelnek meg minden feltételnek, és nem kaphatnak kölcsönt, akkor nem kell külön fizetniük egy forintot sem a banknak. Ne fedjék a telefonos ügyintézés alatt érthetően, és helyesen bediktálni az adataikat!
A telefonos hiteligényléskor kapott banki válasz nem jelenti azt, hogy a folyósítás biztos meg lesz. Általában ilyenkor csak egy próbaszerződés készül, és szükség van személyes találkozóra is. Ekkor be kell minden szükséges dokumentumot mutatni, amit össze fognak hasonlítani a bediktált adatokkal. Ha még ekkor is minden rendben van, akkor megtörténhet a szerződés aláírása és a folyósítás is. Ne feledje, a tájékozódás mindig ingyen van, kérdezzen tehát bátran az ügyintézőktől.